.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ابراهیم اصغرزاده سیاسی فعال برجسته اصلاح طلب ؛
اصلاح طلب‌ها پیر شده و کارایی شان را از دست داده‌اند / وزرای قدیمی منتظرند وارد میدان رقابت شوند! / اصلاح طلبی به عنوان یک جریان فرسوده و پیر شده است !
شمال نیوز : وی کفت : مردم بیرون هیچ تصویری از یک پرچم ایستاده اصلاح طلبی ندارند. شاید چون اصلاح طلبی به عنوان یک جریان فرسوده و پیر شده و نیروهای مرکزی اش انگیزه خود را برای حضور جدی هم از دست داده اند.....
اصلاح طلب‌ها پیر شده و کارایی شان را از دست داده‌اند / وزرای قدیمی منتظرند وارد میدان رقابت شوند! / اصلاح طلبی به عنوان یک جریان فرسوده و پیر شده است !

شمال نیوز: وضعیت وخیم عملکرد اردوگاه اصلاح طلبان این روزها به مرحله جدیدی وارد شده است. یاس پدیدآمده از عملکرد بسیار ضعیف دولت روحانی باعث شده است که حتی طرفداران سابق او نیز علنا به سخنان جدید روحانی اعتراض کنند. همین دیروز بود که پس از سخنان روحانی در یزد و سلام او به محمد خاتمی در پایان سخنانش یکی از خبرنگاران حامی او توییت تندی درباره این مساله زد و این گونه نوشت که روحانی حامیان خود را دارای گوش مخملی فرض کرده است!

با این حال این عملکرد تنها در ریاست جمهوری روحانی خلاصه نمی شود. عملکرد شورای شهر تهران و نیز نمایندگان تهران در مجلس نیز باعث شده است انتقادات فراوانی به دور جدید تحرکات اصلاح طلبان برای انتخابات شود.

رونمایی از سامانه جدید انتخاب کاندیداهای اصلاج طلب از همان ابتدا با انتقاد برحی از گروه های سیاسی اصلاح طلب همراه شد و در ادامه نیز عملکرد شورای عالی اصلاح طلبان باعث شده است ناامیدی بر برخی نیروهای این جریان سایه بیاندازد.

در یکی از تازه ترین انتقادات مطرح شده درباره عملکرد سیاسی اصلاح طلبان ابراهیم اصغرزاده در گفتگویی با اندیشه پویا با صراحت آن ها را زیر سوال برده است.

پیشنهاد امروز
yektanet-logo-sign
الان وقتشه که دیگه ماشینتو بفروشی! (ویژه تهرانی‌ها)

الان وقتشه که دیگه ماشینتو بفروشی! (ویژه تهرانی‌ها)

این فعال سیاسی اصلاح طلب در این گفتگو با اشاره به انتخابات مجلس پیش رو و نقش شورای عالی اصلاح طلبی می گوید: «متاسفانه ما در شورای عالی با یک جریان پیرشده اصلاح طلبی مواجهیم که چون دست و سهمی در قدرت دارند، فکر می کنند باید مادام العمر در قدرت بمانند. همین الان ما سی نماینده منتخب تهران در مجلس داریم که فکر می کنند بهترین کادرهای سیاسی عالم اند و هیچ کدام حاضر نیستند کنار بروند. وزرا و وکلای قدیمی هم در اتاق انتظار نشسته اند تا رخصت پیدا کنند و وارد میدان رقابت شوند. با این وضع، با این چهره ها، نمی توان استراتژی جدیدی را طراحی کرد که نیروی جدیدی را خلق و جامعه را امیدوار به آینده کند.»

ابراهیم اصغرزاده همچنین درباره اعتراضات خود به این شورا و این که چرا فکر می کند شورای عالی اصلاح طلبان ممکن است نتواند داعیه دار اصلاح طلبی شود نیز می گوید:‌ « اصلاح طلبان پیر شده اند و کارایی شان را از دست داده اند. مطالبات نسل جوان امروز اساسا متفاوت است. بدنه جامعه، ملتهب و غیرسیاسی شده است. به خاطر این که اساسا به سیاست بی اعتماد شده است و فکر می کند سیاست محل بندوبسط و سهم خواهی است، و یک زمانی این ها می آیند و یک زمانی آنها. چنان که گفتم اگر این شرایط جدید را درک نکنیم، قافیه را خواهیم باخت.»

وی حتی پا را از این فراتر گذاشته و به طور کلی جریان اصلاحات در وضعیت کنونی را دچار تناقض می بیند.

البته نکته جالب تر اینجاست که حتی روزنامه نگارانی که با وی گفتگو می کنند نیز امیدوارتر از او نیستند به گونه ای که در یکی از همین سوالات این گونه می گویند: «واقعیت فعلی جبهه اصلاحات، تصویری از یک جریان سرگشته را نشان می دهد که راه پیش روی خود را هموار نمی بیند. برای همین هم مثلا سخنگوی کارگزاران می گوید با این ساختارهای فعلی هر کاندیدای دیگری هم به میدان بیاوریم نمی تواند متفاوت از دولت روحانی عمل کند. یک عده می خواهند در هر شرایطی در انتخابات شرکت کنند. یک عده می گویند که نباید در هر شرایطی شرکت کرد. اما بر فراز همه این مباحثات وجدالها، هیچ کس در جبهه اصلاحات یک راه جدید را باز نمی کند، یک ایده و رویکرد جدید را نشان نمی دهد. این که در انتخابات چه باید کرد یک بحث درونی است، اما مردم بیرون هیچ تصویری از یک پرچم ایستاده اصلاح طلبی ندارند. شاید چون اصلاح طلبی به عنوان یک جریان فرسوده و پیر شده و نیروهای مرکزی اش انگیزه خود را برای حضور جدی هم از دست داده اند.»


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.657 seconds.